Στο παλιό αεροδρόμιο του Κατσικά, στην υπάρχουσα μελέτη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων προβλέπεται να γίνει γήπεδο.
Το ΑΕΡΑΚΗ έχει εκφράσει τη διαφωνία του εδώ και καιρό, ζητώντας να διασωθεί η ιστορική αξία του αεροδρομίου Κατσικά. Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, το αεραθλητικό σωματείο δημοσιεύει αναφορά του Νικολάου Χριστοφίλη για το αεροδρόμιο που λειτούργησε κατά τον β’ παγκόσμιο πόλεμο, «ως ελάχιστη τιμή προς τους έλληνες αεροπόρους του ‘40» όπως αναφέρει...
Εκεί τη βάση της είχε η 21η Μοίρα Διώξεως που χρησιμοποιούσε τα καταδιωκτικά αεροπλάνα «Γκλαντιάτορ». Το ΑΕΡΑΚΗ υπενθυμίζει την ημέρα της 11ης Φεβρουαρίου του 1941 όταν οι βρισκόμενοι εκεί αεροπόροι, έλαβαν διαταγή να απογειωθούν για να αναχαιτίσουν εχθρικά ιταλικά αεροσκάφη. Η εντολή ήρθε όμως αργά. «Από τα ελληνικά αεροσκάφη δύο μόνο μπορούσαν να πετάξουν. Δύο νέα παλικάρια, δύο Έλληνες πιλότοι, που καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα είχαν διακριθεί τόσο για το θάρρος τους όσο και για την ικανότητά τους να τσακίζουν τον εχθρό, έτρεξαν στα αεροπλάνα τους. Ήταν ο υποσμηναγός Αναστάσιος Μπαρδαβίλιας από τον Κεραστάρη Αρκαδίας και ο επισμηνίας Νικόλαος Κωστορίζος από τον Τυμφρηστό Φθιώτιδας» σημειώνεται στην αναφορά. Οι αεροπόροι βρέθηκαν πολύ γρήγορα αντιμέτωποι με τα 18 ιταλικά αεροπλάνα. Ο επισμηνίας αναγκάστηκε να προσγειωθεί στο βόρειο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, με το αεροπλάνο του διάτρητο από βλήματα, ενώ ο υποσμηναγός στάθηκε άτυχος. «Το καταδιωκτικό του έπεσε φλεγόμενο στην άκρη του χωριού Κατσικά και συνετρίβη. Την επόμενη μέρα, ο ηρωικός υποσμηναγός ενταφιάστηκε με όλες τις τιμές στο Κεντρικό Νεκροταφείο Ιωαννίνων από τους συμπολεμιστές του».
Το ΑΕΡΑΚΗ έχει εκφράσει τη διαφωνία του εδώ και καιρό, ζητώντας να διασωθεί η ιστορική αξία του αεροδρομίου Κατσικά. Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, το αεραθλητικό σωματείο δημοσιεύει αναφορά του Νικολάου Χριστοφίλη για το αεροδρόμιο που λειτούργησε κατά τον β’ παγκόσμιο πόλεμο, «ως ελάχιστη τιμή προς τους έλληνες αεροπόρους του ‘40» όπως αναφέρει...
Εκεί τη βάση της είχε η 21η Μοίρα Διώξεως που χρησιμοποιούσε τα καταδιωκτικά αεροπλάνα «Γκλαντιάτορ». Το ΑΕΡΑΚΗ υπενθυμίζει την ημέρα της 11ης Φεβρουαρίου του 1941 όταν οι βρισκόμενοι εκεί αεροπόροι, έλαβαν διαταγή να απογειωθούν για να αναχαιτίσουν εχθρικά ιταλικά αεροσκάφη. Η εντολή ήρθε όμως αργά. «Από τα ελληνικά αεροσκάφη δύο μόνο μπορούσαν να πετάξουν. Δύο νέα παλικάρια, δύο Έλληνες πιλότοι, που καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα είχαν διακριθεί τόσο για το θάρρος τους όσο και για την ικανότητά τους να τσακίζουν τον εχθρό, έτρεξαν στα αεροπλάνα τους. Ήταν ο υποσμηναγός Αναστάσιος Μπαρδαβίλιας από τον Κεραστάρη Αρκαδίας και ο επισμηνίας Νικόλαος Κωστορίζος από τον Τυμφρηστό Φθιώτιδας» σημειώνεται στην αναφορά. Οι αεροπόροι βρέθηκαν πολύ γρήγορα αντιμέτωποι με τα 18 ιταλικά αεροπλάνα. Ο επισμηνίας αναγκάστηκε να προσγειωθεί στο βόρειο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, με το αεροπλάνο του διάτρητο από βλήματα, ενώ ο υποσμηναγός στάθηκε άτυχος. «Το καταδιωκτικό του έπεσε φλεγόμενο στην άκρη του χωριού Κατσικά και συνετρίβη. Την επόμενη μέρα, ο ηρωικός υποσμηναγός ενταφιάστηκε με όλες τις τιμές στο Κεντρικό Νεκροταφείο Ιωαννίνων από τους συμπολεμιστές του».
agon.gr